Dag 3: Stornaway- South-Uist - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Patrick De Smet - WaarBenJij.nu Dag 3: Stornaway- South-Uist - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Patrick De Smet - WaarBenJij.nu

Dag 3: Stornaway- South-Uist

Door: Mactoro-Finlaggan

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Steòrnabhagh

Gisteren geen verslag, vandaag dus 2...
Vanmorgen angstig door het raam gekeken... het is droog!!!
Ontbijt rond 7u45 in vol ornaat, motoren dus al ingeladen.
We rijden eerst naar het meest noord-westelijk punt (Port Ness). De weg er naartoe valt een beetje tegen.. misschien de tijd van het jaar, maar we zien alles in grijs en bruintinten... Saai. Port Ness en de vuurtoren zijn prachtig. Mooie rotsformaties in de branding.
Vervolgens bezoeken we Blackouse village en de calainish standing stones. Mogen niet ontbreken, maar.. we hebben ze gezien.
Dan maar een mooi 'kippeweggetje' genomen en dat bleek dan nog de ontdekking van de dag, mooie single track met mooie vergezichten en een mooi strand op het einde.
Dan richting ferry die ons naar het volgende eiland zou brengen. de ferry is perfect op tijd en brengt ons in exact een uur naar Berneray.
Dan nog een kleine 60 miles naar ons hotel: The Orasay Inn, letterlijk in the middle of nowhere maar vriendelijk en correct.
Het eten was schitterend.

• 15 April 2015 - 07:49

Inez:

Lieve mannen, spijtig te lezen dat jullie zo'n slecht weer hebben, maar de foto' zijn prachtig.
    Geniet nog van de komende dagen

• 15 April 2015 - 07:55

Mc Cheese:

Bedankt voor de leuke verslagen van deze 2 dagen.

Ja, soms is het saai om naar hele mooie plekken te rijden.
    De "Butt of Lewis" is zo'n schitterende plek.

Waarschijnlijk was het "kippenweggetje" de Golden Road op Harris.
    Deze loopt aan de oostelijke zijde van het eiland.

Geniet vandaag van de andere eilanden op de Heberdies.

Met de groet van Mc Cheese

• 15 April 2015 - 19:24

Patrick De Smet:

Hoi Cees, dat kippeweggetje was niet de golden road, want die viel wegens tijdsgebrek weg. De weg liep in westelijke richting en vertrok bijna op hetzelfde punt als de golden road, maar was korter.