Dag 2 Speanbridge-Stornoway - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Patrick De Smet - WaarBenJij.nu Dag 2 Speanbridge-Stornoway - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Patrick De Smet - WaarBenJij.nu

Dag 2 Speanbridge-Stornoway

Door: Mactoro & Finalaggan

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Steòrnabhagh

Opgestaan ne een heerlijke nachtrust in een heel mooie omgeving, fris buiten maar droog en de lucht ziet er veelbelovend uit.
Motoren geladen voor het ontbijt en ontbijt in 'vol ornaat'.
Vertrokken richting Skye en genoten van prachtige vergezichten.
Even gestopt om te tanken en daarna aan de Kilt Rock waterval en... voor het eerst genoten van een droge Quiraing. Genieten!!!
Rustig verder gereden richting Uig waar we de ferry reserveerden richting Tarbert (Harris). We kwamen aan in nog steeds droog weer, maar wel veel wind en hadden nog ruim de tijd om van een soep te genieten in het restaurant aan de pier.
De ferry kwam aan perfect op tijd, maar.. wij verwachtten de Finlaggan en het bleek de Hebrides te zijn!!! De dag van ons vertrek werd de Finlaggan naar Islay gestuurd omdat de MV Hebrides uit herstelling terugkwam vanuit Liverpool :( Ook een mooie boot (maar iets ouder) trouwens.
Op het ogenblik dat we aan boord rijden, begint het eerst zacht, en dan harder en harder te regenen.
Na 2 uur varen regent het nog steeds in Tarbert en rijden we onder echt stormweer naar Stornaway waar we een mooie B&B reserveerden.
Het avondmaal genoten we in het Royal Hotel.
Het blijft de ganse avond en nacht water gieten en stormen...